Jako první stupeň předdrcení pneumatik v lince na zpracování pneumatik slouží dvouhřídelové drtiče řady DRD, DRW a DRU. Nadrozměrné pneumatiky (z nákladních a průmyslových strojů) musí být před vstupem do linky zbaveny patního lana a nakráceny na menší velikost tak, aby je bylo možné bezproblémově založit do pracovního prostoru drtiče. To může být pomocí vstupního dopravníku, na který zakládá pneumatiky obsluha manuálně, nebo pomocí nakladače, přímo do násypky drtiče.
DRD - Dvouhřídelovou řadou pomaluběžných drtičů se dvěma pohony (pro každou hřídel) jsou drtiče řady DRD. Pro předdrcení pneumatik se používají v linkách, kde není velký požadavek na hodinovou kapacitu a kde je zajištěna dostatečná připravenost pneumatik před vstupem do drtící linky. Hodinová kapacita drtičů řady DRD se pohybuje v rozmezí cca 3000 – 5000 kg/hod.
Dokument ke stažení (DRD) pdf
DRW a DRU - Námi největšími vyráběnými dvouhřídelovými drtiči jsou drtiče řady DRW a DRU. Pohon drtičů je řešen dvěma elektropohony, nebo hydropohony (-H), pro každou hřídel. Tato řada drtičů se vyznačuje vysokou odolností proti poškození a vysokou drtící silou, pro nadrcení takto houževnatého materiálu, kterým pneumatiky jsou. Drtící segmenty jsou vyrobeny z jednoho kusu materiálu a tepelně upraveny v celém průřezu bez žádných mechanických spojů, což zaručuje jejich vysokou pevnost a odolnost. Segmenty z jednoho kusu materiálu se po otupení střižných hran snadno opět nabrousí, se zachováním materiálových vlastností segmentu. Hodinová kapacita drtičů je od 5000 kg/hod a více.
Dokument ke stažení (DRW, DRU) .pdf